Eksamens model: https://padlet.com/alstad79/4u7k9xrpjvw Synopsis: Synopsis Digitale teknologier Dep04-2019 v. Anders Alstad (DEPxxxxxxxxxxx) Case og læringsteoretisk problemstilling: Jeg arbejder som faglærer på TEC ved skilteteknik, hvor jeg underviser på alle skoleforløb fra grundforløb til svendeprøve. Til svendeprøven skal eleverne selv udskære et element til deres præsentationsplade, dette kan være et logo, et grafisk element eller en anden visuel effekt der kan understøtte deres opgave. Elementet er en obligatorisk del af svendeprøvebeskrivelsen. Til dette har vi en ZUND CNC-Fræser. Eleverne bliver introduceret til denne maskine under alle deres skoleforløb, men vi oplever, at eleverne ikke kan huske, hvordan man betjener denne maskine i skoleforløbene, og derfor har de behov for at få genundervisning af brugen/ opsætning af denne. Det ser ud til, at eleverne får ikke skabt den nødvendige transfer mellem skole og praksis til, at de kan huske, hvordan man arbejder med mas
Feedback på oplæg.
SvarSletVideo/ tutorials / Quizzer / spørgeskema kan bruges formativ og summativ.
- Evaluering kan understøttes af Hattie´s teorier
Programmer til at understøtte dette, kunne være: https://h5p.org/ - Itslearning-Blog