Didaktiske 1o bud.
1. Synliggøreles af læringmål ud fra det specifikke fag
Bliver skrevet og gennemgået i opgaven
2. indhold og synliggøre målpindene
Så eleverne ved hvad de skal
3. definere opgaven ud fra rammerne
Så opgaven bliver inden for målpindene
4. undervisnings differentiering
For at kunne nå alle elever
5. feed forward
Så eleverne ved hvad de fremadrette kan gøre bedre
6. feedback Så eleverne ved hvad de kan gøre bedre
7. praksisnær undervisning
For at elever kan skabe tranfer mellem skole og virksomhed
8. Deltagerforudsætning
Motivation er en forudsætning for læring
9. kendskab introduktion til dagens lektion
Tydeliggørelse af undervisningen
10. metodevalg af undervisning
Variation af undervisning metoder (gruppe, tavle, etc.)
Bliver skrevet og gennemgået i opgaven
2. indhold og synliggøre målpindene
Så eleverne ved hvad de skal
3. definere opgaven ud fra rammerne
Så opgaven bliver inden for målpindene
4. undervisnings differentiering
For at kunne nå alle elever
5. feed forward
Så eleverne ved hvad de fremadrette kan gøre bedre
6. feedback Så eleverne ved hvad de kan gøre bedre
7. praksisnær undervisning
For at elever kan skabe tranfer mellem skole og virksomhed
8. Deltagerforudsætning
Motivation er en forudsætning for læring
9. kendskab introduktion til dagens lektion
Tydeliggørelse af undervisningen
10. metodevalg af undervisning
Variation af undervisning metoder (gruppe, tavle, etc.)
Kommentarer
Send en kommentar